Motivation

Ibland känns det lite tungt i skolan. Jag kan tvivla på min egen intelligens och fastna stirrandes i väggar. Svårt att ta sig igenom långa kapitel. Svårt att fokusera. När det är som jobbigast och jag tappat motivationen tar jag fram mina tanke-triumfkort. Ett gäng vetgiriga förebilder som ger mig inspiration.

Nr. 1: Harmione Granger. Plugghästarnas stolthet!


Nr. 2. Sherlock Holmes. En cynisk britt i sina bästa år med en lösning till allt. Watson är inte så tokig han heller.


Nr. 3. Fredrik Lindström. Svenska språkets gigant! Han behärskar ett kunskapsområde som heter duga och kan samtidigt förmedla det med humor.


Kommentarer
Postat av: Madelene

Hermione är så himla bra! Önskar att jag hade vetat om henne när jag gick i högstadiet.

2012-03-04 @ 00:51:53
URL: http://breakfastonmars.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0